Yritystä Pelissä
Yritystä pelissä -hanke on Suomen 4H-liiton ja Lapin Ammattikorkeakoulun yhteistyöprojekti. Hankeaika on 1.1.2019-31.12.2020.
Hankkeessa luodaan mobiililaitteella pelattava yrityspeli 4H-yrittäjän työkirjan liiketoimintamalleja hyödyntäen. Pelaaja luo peliin oman tuotteensa tai palvelunsa ja yrittää saada sen tuottamaan mahdollisimman paljon suomalaisessa kaupunki, tai maaseutuympäristössä. Pelin myötä nuori oppii ottamaan paremmin huomioon yrityksen liiketoimintaan pakollisena tarvittavia ja myös odottamattomia asioita. Pelin lopputuotoksena nuori saa liiketoimintaraportin.
Pelin tehtävät tulevat myös cashnjeti.fi -sivustolle. Näin ne on myös mahdollista suorittaa lataamatta peliä puhelimeen.
Yritystä pelissä -hankkeen taustalla on tarve auttaa nuoria yrittäjyyden pariin, saada nuoret näkemään kevytyrittäjyyden hyvät puolet ja saada nuoret kiinnostumaan yrittäjyydestä myös tulevaisuudessa. Tästä syystä keinoksi valikoitu mobiilipeli ja 4H-yrittäjän työkirjan tehtävien pelillistäminen. Niiden toivotaan vetoavan nuoriin heitä kiinnostavalla tavalla.
Hankkeen toteutuksessa ovat mukana Suomen 4H-liitto sekä Lapin ammattikorkeakoulu. Hankkeen rahoittaa Lapin ELY-keskus Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta 2014-2020. Hankkeen toteutusaika on 1.1.2019-31.12.2020.
Näille sivuille päivittyy tieto hankkeen etenemisestä. Tervetuloa mukaan seuraamaan!
Jenni Pulska
Projektipäällikkö
Yritystä pelissä -hanke
jenni.pulska@4h.fi
044 783 0327
Suomen 4H-liitto
Ukkoherrantie 15 B 18
96100 Rovaniemi